• Naši donatori. Hvala! :)

ADOPTINE PričaonicE su susreti posvojitelja, posvojenika i ostalih zainteresiranih osoba na kojima, uz predavanja na određene teme, sudionici u osobnom i izravnom kontaktu mogu postavljati pitanja, podijeliti svoja iskustva i pružiti/tražiti potporu od drugih na temu posvojenja, učiti i družiti se.

 

Prošle ADOPTINE tematske PričaonicE

Životne pirče - iz iskustva mladih posvojenih osoba

Izazovi socijalizacije

Iskustva iz pozicije djeteta

Teškoće čitanja i pisanja

Poremećaji pažnje, ADHD i drugi razvojni poremećaji

Nepoželjna ponašanja djece

 

ADOPTINA TEMATSKA PRIČAONICA

ŽIVOTNE PRIČE – IZ ISKUSTVA MLADIH POSVOJENIH OSOBA

 

KADA: srijeda 10.06.2015. OD 18:00-19:30 sati

GDJE: KUĆA LJUDSKIH PRAVA, SELSKA 112c, 10000 Zagreb

 

Kako izgleda posvojenje i specifični izazovi koje ono donosi tijekom odrastanja iz pozicije djeteta?!

Životne priče i odgovore na pitanja poput ˝Kako sam doživjela svoje iskustvo posvojenja?˝, ˝Što mi je bilo važno u komunikaciji s roditeljima?˝, ˝Zašto mi je bilo važno upoznati biološku majku?˝ i mnoga druga.. moći ćete čuti kroz razgovor s mladim posvojenim osobama.

Radionica je namijenjena prvenstveno posvojiteljskoj zajednici. Sastojat će se od izlaganja + pitanja/odgovori u ukupnom trajanju oko 120 minuta. Molimo da dođete na vrijeme i da odvojite dovoljno vremena za sudjelovanje, kako bismo maksimalno iskoristili priliku za učenje i razmjenu iskustva.

Radi ograničenog broja mjesta, molimo potvrditi dolazak na info(at)adopta.hr

 

 

ADOPTINA TEMATSKA PRIČAONICA - IZAZOVI SOCIJALIZACIJE

 

U utorak 24. veljače 2015. godine u prostorima Ureda pravobraniteljice za djecu, održana je ADOPTINA PričaonicA Izazovi socijalizacije.

Pričaonicu je vodila vodeća stručnjakinja u području socijalne inkluzije, dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar, s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.

 

Socijalizacija je proces tijekom kojeg osobe stječu stavove, sustav vrijednosti ili društvene norme određene kulture. Na PričaonicI će se govoriti o nekim temeljima ovog procesa; izboru ključnih bio-psiho-socijalnih predispozicija, mitovima o lakoći ili podrazumijevanju naše socijaliziranosti te izazovima kojima su izložena djeca i roditelji.

Uvidom u vlastita iskustva, promišljanju o pogledima na proces socijalizacije i  sagledavanjem uloge bližnjih u podupiranju razvoja samopouzdanja kod djece nastojat će se osnažiti obitelji posvojitelja na putu kreiranja obiteljskih odnosa koji mogu biti dobrim temeljem za izgradnju  čvrstih konstrukcija osobnosti posvojene djece. To je možda jedan od načina da budu spremniji iskoračiti u susret zahtjevima socijalne okoline, ali i zadovoljavanju vlastitih potreba na optimalan način.

Autorica radionice, dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar, je stručnjakinja inkluzivno edukacijskog profila, s dvadesetogodišnjim  profesionalnim i znanstveno-nastavnim iskustvom u socijalnoj inlukuziji, a radi kao viši asistent na Odsjeku za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.

Ova PričaonicA se provodi u sklopu projekta Osnaživanje posvojiteljskih obitelji, koji financira Ministarstvo socijalne politike i mladih.

ADOPTINA TEMATSKA PRIČAONICA - ISKUSTVA POSVOJENJA IZ POZICIJE DJETETA

 

Prva Adoptina tematska PričaonicA održala se, u suradnji sa Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu,  6.2.2014. godine u Sivoj vijećnici Kongresnog centra Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Gošće su bile doc. dr. sc. Snježana Sekušak Galeševodrasla posvojena osoba

Kroz razgovor s posvojenom osobom imali smo priliku čuti kako izgleda posvojenje i specifični problemi koje ono donosi tijekom odrastanja s pozicije djeteta.

U nastavku, kroz predavanje i razgovor s doc. dr. sc. Snježanom Sekušak Galešev doznali smo kako pružiti podršku posvojenoj djeci i njihovim specifičnim potrebama. Naime, posvojena djeca ulaskom u novu obitelj donose sva svoja dosadašnja životna iskustva te svoju genetsku osobitost, što je bitno različito od odrastanja u biološkoj obitelji. Takva osobna povijest pred posvojeno dijete, ali i novu obitelj, postavlja izazove koji su često djetetu preteški, pa se javljaju poteškoće u emocionalnom razvoju, doživljavanju i ponašanju koje zahtijevaju dodatnu psihološku podršku ali i savjetovanje i podršku roditelja. Kod djece s razvojnim poteškoćama simptomi se često ne prepoznaju jer se pripisuju poteškoćama u ponašanju zbog nepovoljnih uvjeta odrastanja, što onemogućuje pravovremeno djelovanje. Zbog toga potpora posvojenom djetetu treba ovisiti o njegovim specifičnim potrebama.

 

 

ADOPTINA TEMATSKA PRIČAONICA - TEŠKOĆE ČITANJA I PISANJA

Održana je 6. 3. 2014. godine  u Sivoj vijećnici Kongresnog centra Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Gošća je bila Maja Peretić, logoped. sa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Kroz predavanje i razgovor saznali smo mnogo o vještinama čitanja i pisanja kao temelju stjecanja i razvijanja znanja te kako pomoći našoj djeci u njihovom napredovanju.

Vještine čitanja i pisanja omogućuju komunikaciju, stjecanje i prenošenje novih znanja. Većina roditelja smatra da su vještine čitanja i pisanja aktivnosti vezane uz početak formalnog školovanja. Međutim, poznato je da se preduvjeti oblikuju mnogo ranije u djetinjstvu te da uvjetuju kasniju uspješnost u školovanju. Jedan dio školske djece (5-10%) unatoč sustavnoj poduci i urednim intelektualnim sposobnostima ne uspijevaju svladati te vještine. Nerijetko su obilježeni kao lijeni i nedovoljno zainteresirani za gradivo, a njihove teškoće često ostaju neprepoznate. Većina ih pokazuje teškoće u glasovnoj analizi i sintezi, neprepoznavanju slova, zrcalnom pisanju, produljenoj fazi slovkanja ili sricanja riječi, neusvojenoj vještini čitanja, produženom vremenu potrebnom za čitanje i pisanje, nerazumijevanju pročitanog, te ispuštanju, dodavanju ili zamjeni slova u čitanju i u pisanju. U školskom sustavu i djeca i roditelji nailaze na nerazumijevanje. Učitelji i nastavnici, koji nerijetko nisu upoznati s obilježjima teškoća, teško prepoznaju ograničenja pojedinog djeteta. Nažalost, ne prepoznaju ni djetetove jake strane prema kojima bi trebali usmjeriti svoje postupke kako bi dijete uspješno proveli kroz školovanje i prevenirali druge negativne posljedice (probleme sa samopouzdanjem, promjene u ponašanju, promjene obiteljske dinamike).

Ovaj ciklus Pričaonica organiziran je u okviru projekta: Poslije posvojenja - podrška posvojiteljskim obiteljima, uz financijsku podršku Grada Zagreba i Ministarstva socijalne politike i mladih.

 

 

ADOPTINA TEMATSKA PRIČAONICA - POREMEĆAJI PAŽNJE, ADHD I DRUGI RAZVOJNI POREMEĆAJI

Siva vijećnica Kongreskog centra Fakulteta elektrotehnike i računarstva ponovo je 3. 4. 2015. godine ugostila Adoptu i njezine tematske PričaonicE. Ovoga puta je gošća bila doc. dr. sc Snježana Sekušak Galešev sa Edukacijsko-rehabilitacijskig fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koja je govorila kako reagirati u slučajevima kada dijete im poremećaj pažnje, hiperaktivnosti ili neki drugi razvojni poremećaj.

Kroz predavanje i razgovor s doc. dr. sc. Snježanom Sekušak Galešev doznali smo:

  • Što je to deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj (ADHD)? Kakvi su simptomi? Što je potrebno napraviti u obitelji? Kakvi su djelotvorni školski programi?
  • Što je Fetalni alkoholni spektar poremećaja (FASD)? Kakvi su simptomi FASD-a?
  • Kakvi još razvojni poremećaji postoje? Kako ih prepoznati? Što možemo napraviti

Doc. dr. sc. Snježana Sekušak je docentica na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, voditeljica Kabineta za razvojnu procjenu i podršku Centra za rehabilitaciju ERF-a. Jedna od rijetkih stručnjakinja u RH za poremećaje poput ADD/ADHD.

 

 

ADOPTINA TEMATSKA PRIČAONICA - NEPOŽELJNA PONAŠANJA DJECE

Održana je 8. 5. 2014. godine u Sivoj vijećnici Kongresnog centra Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Gošća je bila dr. sc. Sanja Šimleša sa Edukacijsko-rehabilitacijskogm fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Nepoželjna ponašanja se definiraju kao ponašanja koja nanose štetu djetetu ili drugim osobama, ponašanja koja značajno negativno interferiraju sa svakodnevnim aktivnostima te nefunkcionalna ponašanja. Da bismo mogli razumjeti zašto se dijete ponaša na određen način, osim samog ponašanja, važno je razumjeti i što se dogodilo prije pojave nepoželjnog ponašanja (mjesto na kojem se dogodilo, vrijeme, osobe koje su bile prisutne i slično) kao i što se dogodilo nakon što je dijete reagiralo (posljedice koje je dijete dobilo za određeno ponašanje). Tek nakon što razumijemo zašto se određeno ponašanje javlja, možemo krenuti u određene intervencije. Tijekom radionice govorilo se o mogućim uzrocima nepoželjnih ponašanja te načini na koje se okolina može „nositi“ s nepoželjnim ponašanjima djece.